Hoe goed is jouw online
zichtbaarheid?
Het is belangrijk om altijd goed online zichtbaar te zijn, zeker in deze gekke tijd. Dit geldt voor iedereen: of je nou een starter bent of al jaren een horecabedrijf runt. Je kunt op verschillende online platformen actief zijn, denk hierbij aan je sociale media en je website. En hierin heb je natuurlijk talloze opties en mogelijkheden.
Met een mooie website trek je al snel de aandacht, maar is dat wel genoeg? Je website is je online visitekaartje, deze moet dus ook functioneel én professioneel zijn. Je kunt hier leuke berichten plaatsen over ontwikkelingen, foto’s van jouw bedrijf of contactmomenten inrichten.
Om elkaar in deze periode te steunen, kijk ik graag samen met jou naar de online platformen van jouw bedrijf en naar hoe we deze kunnen optimaliseren. Ik geef je een vrijblijvende analyse en wat tips. Ben je enthousiast? Dan kunnen we natuurlijk een leuke samenwerking aangaan!
Waarom een website ?
Een website is handig, omdat je altijd bereikbaar bent. Een website geeft je de kans om óók buiten openingstijden informatie op te vragen of contact op te nemen met het bedrijf. Hoe beter én sneller je potentiéle klant wordt geholpen, hoe eerder hij of zij voor jou zal kiezen.
Daarnaast is je website de ideale manier om jezelf kort voor te stellen. Wie ben je? Wat is je passie? Wat houd je bezig? Dit zijn zaken die je niet aan iedereen vertelt die je tegenkomt of vertelt aan klanten in je winkel. Mensen doen graag zaken met mensen. En als ze denken dat ze iets of iemand kennen of herkennen, ontstaat er vertrouwen. En zo worden mensen klanten.


Waarom sociale media?
Er bestaat een kans dat concurrerende bedrijven in jouw branche wel gebruik maken van sociale media en dat betekent dat ze op dat gebied voorlopen. Dat ze actief zijn, wil niet zeggen dat ze dat op de juiste manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een goede sociale mediacampagne kunnen opzetten (en laat staan toepassen!).
Het kan zorgen voor klantenbinding, naamsbekendheid en beter posities in Google. Het geeft je dus een kans om met je doelgroep in contact te komen. Dit is dus ook een van de redenen waarom het een krachtig marketinginstrument is.

Dankjewel!

